Azt tapasztaljuk, hogy a digitalizációra egyre nagyobb igény van az ipar ágazataiban is. Modern technológiai megoldásokat kínálunk a gyártás és oktatás területén is.
Miért jobb virtuálisan megismertetni/bemutatni munkahelyünket akár potenciális partnereinknek, akár leendő kollégáinknak, mint egyszerű fotókon, videókon keresztül? Interaktív, élményt ad és bevésődik, erősíti a márka hűséget, jobban bemutatja a valós arányokat és tereket, hatékonyabb a befogadás és az értelmezés.
Egy fokkal hagyományosabb, de szintén látványos eszköz a 360 fokos videó felvétel (normál felvétellel vagy akár gyorsítással), mely segít bemutatni a valós teret, a működést, a mindennapi folyamatokat. A showroom lemodellezhető teljes egészében modellezett, animált elemekből, de létrehozható 360 fokos videó felvételek összeillesztésével is.
Az utóbbi években egyre ígéretesebb VR headsetek kerülnek a piacra. Az új VR headsetek már képesek olyan vizuális hatást nyújtani, mely garantálja az élményt, az életszerűséget és így ha oktatásról beszélünk, a könnyebb értelmezést és megjegyezhetőséget. Legyen szó egyéni oktatásról a gyártósoron vagy csoportos oktatásról, a VR élmény kiváló kiegészítője lehet azoknak a tananyagoknak, ahol fontos elem a vizualitás és a tét nélküli gyakorlás lehetősége.
A tananyagok digitalizációja és a digitális oktatás lehetőségeinek kiaknázása elérhetővé teszi az oktatási tematikát és tudásanyagot fizikai korlátok nélkül bárki számra. Gyorsabbá, hatékonyabbá tehető a tanulás, mindemellett a digitális oktatási rendszerek képesek mérni, monitorozni a hallgatók teljesítményét, így időben észlelni lehet egy-egy esetleges lemaradást.
A digitális tananyagok használhatóak az új belépők kezdő csomagjaként (welcome pack) illetve a meglévő kollégák ismerteinek frissen tartása céljából is.
Hadiipar, katonai kiképzések, veszélyes anyagok kezelése, összetett gyártási folyamatok, nagy odafigyelést igénylő munkafázisok, biológiai kutatások, munka és tűzvédelmi oktatások - számtalan olyan terület, ahol a kockázat nélküli gyakorlásnak hatalmas szerepe van.
A VR szimulációkkal nem csak a veszélyforrások és munkahelyi balesetek száma csökkenthető, de oktatói időt, energiát, tanterem bérlési költségeket spórolhatunk meg.
A VR szimulációk különleges, de annál hasznosabb felhasználási területe a csoportos szimulációs gyakorlatok, pályák kidolgozása és átültetése virtuális térbe: nem játékot kínálunk, hanem lehetőséget a kockázat és hibamentes együttműködés begyakorlására. Mindemellett maga a VR alapvetően mégis játékélmény, így a kollégák olyan eszközt kapnak a kezükbe, mellyel játszva, élményszerűbben tanulhatnak.
A digitális tananyagok következő fázisa, fejlődési lépcsőfoka a komplex oktatás támogató rendszer, melyen keresztül a tananyagok rugalmasan feltölthetőek, a megtekintések mérhetőek, a feldolgozáshoz a szövegérzelmezésen túl online feladatok társíthatóak. A rendszer ezek mellett igény szerint tovább funkciókkal is bővíthető, úgy mint online vizsga kérdéssor kitöltése, közös tudástár, hallgató-oktató közti kapcsolatfelvétel, verseny hirdetése a legaktívabb hallgatók közt, stb.
Ha modern digitális oktatásról és képzésről beszélünk, nem felejthetjük ki a kiterjesztett valóság és az oktatási tananyagok kapcsolatát.
A kiterjesztett valóság abban segít, hogy a valós térben látható elemek, gépek, berendezések, kapcsolótáblák, bonyolult szerkezetek azonnali kiegészítő információkat kapjanak, így támogatva a felhasználókat a helyes és hibamentes használatban.
A kiterjesztett valóságnak köszönhetően nincs szükség többé arra, hogy a fiókokban keresgéljük a használati útmutatókat. Sőt, nem mindig kell hívnunk hiba esetén a költséges szakembert: a gyártósori gépek, berendezések, műszaki, elektronikai eszközök mellé készíthetünk AR alkalmazást, mely egy laikus számára is egyértelmű módon mutatja meg hogy a munkafolyamatokat, hibaelhárítási folyamatokat milyen sorrendben, hogyan végezzük el.
CreatIT Solutions Kft. - the way IT should be