A mobiltelefonos applikációk forgalmát figyelő Sensor Tower blogon jelent meg egy elemzés, mely szerint a Pokemon GO olyan sok pénzt hozott 2019-ben, hogy az összeg láttán még Pikachu is rövidzárlatot kapna. Az oldal szerint ugyanis a játék tavaly 894 millió dollárt termelt. Többet, mint eddig bármelyik évben.
A GO ugyebár egy free-to-play AR-játék (augmented reality), amelynek csakis mikrotranzakciókból jön be pénz. A felhasználó úgynevezett PokeCoinokat vehet, melyeket aztán tojásra, csalira és mindenféle fejlesztésekre költhet. Ezzel a megjelenés évében 832 millió dollárt kerestek, egy évre rá viszont jelentősen megcsappant az érdeklődés, így 2017-ben már „csak” 589 millió dollár jött össze. Ám a fejlesztő Niantic valamit láthatóan nagyon jól csinál, mert 2018-ban már feltornázták a számot 816 millióra, 2019-ben pedig már jött ez a feszültségmérőt is kiakasztó 894 millió. A Sensor Tower szerint a fellendülés részben annak köszönhető, hogy a stúdió folyamatosan szállítja a digitális és e világi eventeket is a játékhoz, nyáron például a Rakéta csapatos esemény rendesen megdobta a mikrotranzakciók forgalmát.
Tavaly a legnagyobb piacot a GO számára az USA jelentette (38%), ezt követte Japán (32%), majd Németország (6%). Az Androidos készülékeken keresztül több pénz jött be, mint az iOS-es mobilokon (482 millió dollár kontra 412 millió dollár), átlagot számolva egy felhasználó 5,7 dollárt költött a játékra.
A hangzatos számok ellenére mégsem a Pokémon GO lett 2019 legtöbb pénzt termelő mobiltelefonos játéka (csak az ötödik helyezés jött össze neki), hanem a kínai Honor of Kings: az 1,5 milliárd dollárt hozott tavaly.