Mielőtt beleásnánk magunkat, hogy hogyan jelenik meg a bővített valóság a reklámozás területein és milyen esetpéldákkal találkozhatunk, kezdjük azzal, mi is a bővítette valóság. Ez a kifejezés gyűjtőnévként funkcionál a kiterjesztett-, virtuális-, és kevert valóságra. Korábbi cikkünkben részleteztük az egyes újszerű megoldások jelentését, megvalósulási formáját, ezt itt elolvashatjátok.
Mivel a reklámozásban a teljesítmény az első, sok cég fordul a bővített valóság megoldásokhoz, hiszen ezek magával ragadó élményt nyújtanak használóinak és garantáltan emlékezetes lesz a találkozás.
Számtalan pozitív példa támasztja alá a technológia létjogosultságát a reklámozás területén. A Singleton Whiskey esetében például minden ötödik ember megvásárolta a terméket, aki kipróbálta a VR élményt, melyben a whiskey készítését mutatták be. A márka szerint a VR élmény kipróbálóinak 85%-a úgy gondolta, kiegészítette a fogyasztás élményét az, hogy tudták hol és hogyan készül az ital.
A Cathay Pacific légitársaság is hasonlóan eredményes kampányt bonyolított, melynek keretében az érdeklődők VR szemüvegben, 360°-os videóban tapasztalhatták meg, milyen a társaság gépein utazni.
Ugyanakkor fontos odafigyelni a technológia buktatóira is. Míg például egy hagyományos tévé reklám esetén a fogyasztó csatornát válthat, addig a VR szemüvegben nincs hova kapcsolni, végig kell nézni az élményt, vagy megszakítani azt.
Azoknak, akik VR szemüvegre készítenek tartalmat biztosítaniuk kell a minőségi, jó tartalmat a felhasználók számára.
Bővített valóság reklámozás – Extended reality – XR
Az erősebb mobilok, a technológiai fejlődés és a figyelem idejének lerövidülése vezetett a reklámozás gyökeres megújulásához. Teljesen megváltozott a reklámozás formája a Facebookon, Snapcheten, Googleon történő különböző reklámozási formák miatt.
A hirdetők számára rendkívüli jelentőséggel bír az XR, hiszen magával ragadó VR környezeteket és élményeket építhetnek a tartalmak által.
Gondoljunk csak bele, mennyivel hatásosabb reklám, hogy a VR szemüvegben megelevenedő karakter épp Coca Colat szürcsölget, mint, hogy alul egy bannercsíkban felvillan a Coca Cola üzenete. Az Admix nevű cég kimondottan az imént említett hirdetésekkel foglalkozik. Segít reklámfelületeket elhelyezni valamint tartalommal feltölteni a kiterjesztett vagy virtuális valóság térben. Az által, hogy a virtuális környezetbe helyezzük a reklámot, magasabb kötődést érhetünk el a fogyasztóinknál, mint a hagyományos webes reklámmal. A 3D-s hirdetési felületek a virtuális és kiterjesztett valóságban a reklámozás egy egészen új generációja. A történelem során a reklámokat folyamatosan adaptálták a különböző platformokra. Nem lesz ez másként a bővített valóság kapcsán sem: hamarosan megjelennek a headsetekre és a szemüvegekre létre hozott reklámok.
Az jól látszik, milyen sokrétű lehetőség rejlik a bővített valóságban történő reklámozás területén, de a végét nem ismerni. Ez a formátum magába szívja a fogyasztóját a márka világába, ami nagyobb elköteleződést eredményez, segít az érzelmi kötődés kialakításban, ami aztán a vásárlót fogyasztásra sarkalja majd.
https://www.forbes.com